Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ 2016 Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ - BAZAAR 2016

 

Το Γυμνάσιο Ιαλυσού, σε συνεργασία με το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, σας προσκαλεί στη χριστουγεννιάτικη συναυλία που διοργανώνει την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου και ώρα 5:30 μμ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.

28b04b5292

Κατά τη διάρκεια της συναυλίας διοργανώνεται Bazaar από το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και από τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στα προγράμματα «Η Τέχνη του να είμαστε μαζί» και «Φύση και Τέχνη», τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό.

Η παρουσία σας θα μας δώσει μεγάλη χαρά!!

 

Οι Υπεύθυνες του Προγράμματος:

Τάκα Αναστασία και Τζιρτζιπή - Παρασκευά Κυριακή

 

Ο Διευθυντής

Σάρλης Ιωάννης

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 07 Δεκέμβριος 2016 00:21
 
2010-2011 Αγωγή Υγείας ΕΛΙΑ - ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ - ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Michail Chatzinikolas   

Η ελιά και το ελαιόλαδο είναι βασικά συστατικά της ελληνικής κουζίνας. Γνωρίζοντας την υψηλή διατροφική αξία του ελαιόλαδου και τις πολύτιμες φυσικές ιδιότητες, χάρη στις οποίες εδώ και χιλιετίες αποτελεί καταξιωμένο θεμέλιο της μεσογειακής διατροφής αποφασίστηκε οι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2010-2011 να διαπραγματευτούν το θέμα του υγρού χρυσαφιού της μεσογείου, συμμετέχοντας ενεργά στο εν λόγο πρόγραμμα αγωγής υγείας. Στην εποχή του γρήγορου φαγητού ίσως είναι μια μοναδική ευκαιρία οι μαθητές να γνωρίσουν την πολύτιμη μεσογειακή διατροφή μιας και πρόσφατες διατροφικές μελέτες απέδειξαν ότι η Μεσογειακή διατροφή, που έχει σαν βασικό στοιχείο της το ελαιόλαδο, είναι η πιο υγιεινή διατροφή για τον άνθρωπο.

Για την επιτυχία του προγράμματός χρησιμοποιήθηκε κυρίως η μέθοδος Project όπου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας: Παντοπωλών, Διατροφολόγων, Λαογραφίας, Μαγείρων.

Αναλυτικά όλο το υλικό του προγράμματος κάνε κλικ εδώ

Χατζηνικόλας Μιχαήλ
Π.Ε.04 Βιολόγος

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 01 Ιούλιος 2011 14:51
 
2010-2011 Πολιτιστικό Πρόγραμμα ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΑΛΥΣΟΥ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   

Η επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος έγινε επειδή το ήδη υπάρχον web site δεν κάλυπτε ικανοποιητικά τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας. Έπειτα από συζητήσεις με τους καθηγητές, τους μαθητές και με τη διεύθυνση του σχολείου αποφασίσαμε να καταθέσουμε τη συγκεκριμένη αίτηση. Το μεγάλο πρόβλημα ήταν πως να εμπλακούν οι μαθητές σε αυτή τη διαδικασία αφού συνήθως τα σχολικά web sites σχεδιάζονται με βάση κάποιες προδιαγραφές των καθηγητών και όχι με τη συμμετοχή των μαθητών.


Στην αρχή συντάσσονται ερωτηματολόγια για καθηγητές και μαθητές σχετικά με το τι θα επιθυμούσε η σχολική κοινότητα να υπάρχει στο web site. Έπειτα καθορίζονται οι προδιαγραφές και ανατίθενται ρόλοι για την ανάπτυξη του project.  Οι μαθητές συμβάλλουν σε επιμέρους κομμάτια του project και στις αποφάσεις όσον αφορά το σχεδιασμό και την υλοποίηση. Για την ανάπτυξη χρησιμοποιείται αποκλειστικά ελεύθερο λογισμικό και λογισμικό ανοικτού κώδικα.


Μαθητές που συμμετέχουν : Μιχάλης Ατσάς, Έυη Γάτη, Ιάκωβος Γιαννακός, Φουάτ Ζαμαντάκης, Άγγελος Ζυμαράκης, Παναγιώτης Κόνσουλας, Γιάννης Κουλουμπράκης, Φίλιππος Χατζηστεφάνου.




Ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κο Νίκο Γιαμαλάκη, καθηγητή Καλλιτεχνικών ο οποίος αν και δε συμμετέχει επίσημα στο πρόγραμμα, η συμβολή του είναι ανεκτίμητη καθώς με τα σχέδιά του καθοδηγεί το αισθητικό αποτέλεσμα του web site. Συγκεκριμένα η φιγούρα που εμφανίζεται στο site (η φιγούρα με το Ι στην μπλούζα), ο ΙΑΛΥΣΑΡΑΣ, είναι έμπνευσή του κου Γιαμαλάκη και έχει υποστεί ηλεκτρονική επεξεργασία από τα μέλη του πολιτιστικού προγράμματος.

Δείτε την παρουσίαση για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα "Σχεδιασμός και Υλοποίηση Διαδικτυακού Τόπου Γυμνασίου Ιαλυσού".


Θεόδωρος Κούτρης

Π.Ε.19 Πληροφορικής

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 02 Ιούλιος 2011 19:56
 
2012-2013 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΛΕΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   

 

Κατασκευή τηλεκατευθυνόμενου υποβρύχιου οχήματος στο Γυμνάσιο Ιαλυσού

σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου

και με την επιστημονική υποστήριξη του

ΜΙΤ Sea Grand

 

Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), φέρνουν στην Ελλάδα το Hydrobot, ένα πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής βασισμένο στο πρόγραμμα SeaPerch.

Το πρόγραμμα Hydrobot, το οποίο ξεκίνησε στο εργαστήριο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.

To 2003, ο διευθυντής του MITSG, καθηγητής Χρυσόστομος Χρυσοστομίδης και ο εκπαιδευτικός συντονιστής, Μπρέιντι Γουίλμπουρ, ανέπτυξαν περαιτέρω την ιδέα αυτή σε ένα "πακέτο", το οποίο, χρησιμοποιώντας σωλήνες PVC και άλλα οικονομικά και εύκολα προσβάσιμα υλικά, δίνει την ευκαιρία σε καθηγητές και σε μαθητές όλων των ηλικιών να κατασκευάσουν το δικό τους ROV.

Το πρόγραμμα SeaPerch διαδόθηκε, πέρα από το MIT, σε περισσότερα από 200 σχολεία των ΗΠΑ, εκπαιδεύοντας μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια 2.000 καθηγητών και δασκάλων, περισσότερους από 26.000 μαθητές. Το SeaPerch διαδόθηκε και σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος και η Γαλλία.

Το Γυμνάσιο Ιαλυσού σε συνεργασία με τη  Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, καθώς και με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), υλοποιεί στη Ρόδο το πρόγραμμα Hydrobot.

Για τη  σχολική περίοδο 2012-13, το Ίδρυμα Ευγενίδου,  χορήγησε δωρεάν μόνο 50 πακέτα με το απαραίτητο υλικό και τις σχετικές οδηγίες σε δημόσια σχολεία, μεταξύ των οποίων και στο Γυμνάσιο Ιαλυσού.  Επιπλέον, σε συνεργασία με ομάδα ερευνητών, ετοιμάζεται ένα σύστημα αισθητήρων μέτρησης πίεσης, θερμοκρασίας και φωτεινότητας εντός του νερού.

Το σύστημα των αισθητήρων θα ενσωματωθεί στο Ηydrobot του Γυμνασίου Ιαλυσού ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να συλλέξουν λεπτομερή στοιχεία  για το θαλάσσιο περιβάλλον της Ρόδου. Τα στοιχεία αυτά αργότερα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ερευνητές για συστηματικότερη μελέτη του θαλάσσιου οικοσυστήματος της περιοχής τους.

Η κατασκευή ενός οχήματος Hydrobot διδάσκει στους μαθητές βασικές επιστημονικές αρχές και τεχνολογικές εφαρμογές και τους εξοικειώνει με την ασφαλή χρήση των εργαλείων και τις τεχνικές διαδικασίες.

Ως ένα όχημα σχετιζόμενο με το νερό, εισάγει τους μαθητές στις βασικές αρχές του σχεδιασμού πλοίων και υποβρυχίων και τους παροτρύνει να εξερευνήσουν διάφορα θέματα που άπτονται της ναυπηγικής, της θαλάσσιας μηχανικής, της ωκεανογραφίας, της θαλάσσιας βιολογίας και γενικότερα όλων των επιστημών που έχουν σχέση με τη θάλασσα.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές αποκτούν σημαντικές ικανότητες σχετικές με τη μηχανολογία και τον μηχανολογικό σχεδιασμό και έρχονται σε επαφή με τους χώρους της ναυπηγικής, της μηχανολογίας και της θαλάσσιας βιολογίας, μέσα στους οποίους μπορεί να ανακαλύψουν ευκαιρίες για μια συναρπαστική ακαδημαϊκή ή επαγγελματική πορεία.

Το Hydrobot έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει μια διασκεδαστική, δημιουργική, συμμετοχική και συνεργατική εμπειρία μάθησης στα παιδιά.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:

Βασιλάκης Κυριάκος, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΕΜΠ

Βελεχέρης Βασίλειος, Χημικός

Χατζηνικόλας Μιχαήλ, Βιολόγος

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 23 Ιανουάριος 2013 18:21
 
2012-2013 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ... ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   

 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ


Το πρόγραμμα  Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ανακύκλωση?Τίποτα δεν πάει χαμένο!», κατά το σχολικό έτος 2012-13 ενεργοποίησε την ομάδα ανακύκλωσης μπαταριών του Γυμνασίου Ιαλυσού. Έτσι φέτος, πήραμε την πρωτοβουλία να εγκατασταθεί νέος μεγαλύτερος κάδος ανακύκλωσης μπαταριών στο σχολείο μας, αφού οι ήδη υπάρχοντες είχαν υποστεί φθορές. Μετά από επικοινωνία με την εταιρεία «ΑΦΗΣ», προμηθευτήκαμε τον κάδο ο οποίος τοποθετήθηκε σε σημείο ώστε να  είναι προσβάσιμος σε όλους στην είσοδο του σχολείου. Μεγάλη ποσότητα μπαταριών που είχαν συγκεντρωθεί από προηγούμενα έτη προωθήθηκαν σε εταιρίες διαχείρισης απόβλητων για την ασφαλή τελική διάθεση τους.

Για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών διανεμηθήκαν φυλλάδια που εξηγούν την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης μπαταριών. Πράγματι, οι μπαταρίες είναι εξαιρετικά ρυπογόνοι παράγοντες, γιατί μολύνουν το περιβάλλον, και ιδιαίτερα τον υδροφόρο ορίζοντα. Γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι βρισκόμαστε σε νησί με περιορισμένους υδατικούς πόρους.

Η βασική ιδέα του προγράμματος ήταν πως αν και στην περιοχή δεν υπάρχουν επαρκείς τρόποι ανακύκλωσης, εμείς κάνουμε ότι μπορούμε, και είμαστε σίγουροι πως έτσι, σταδιακά, θα παραδειγματιστούν και άλλα σχολεία φορείς και σύλλογοι οι οποίοι θα υιοθετήσουν με τη σειρά τους αντίστοιχα προγράμματα που στοχεύουν στην προστασία του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε.

 

Βοήθησε κι εσύ σ? αυτή την προσπάθεια!!!

? Φέρε τις παλιές σου μπαταρίες στο κουτί ανακύκλωσης.

? Πες και σε άλλους για το πρόβλημα των χρησιμοποιημένων μπαταριών.

? Φτιάξε μια ενημερωτική αφίσα για να  παρακινήσεις τους συμμαθητές σου.

? Βρες στη γειτονιά σου μαγαζιά που πουλάνε μπαταρίες και ζήτα να σου δίνουν όσες παλιές έχουν.

 

Γιατί οι μπαταρίες;

Οι ουσίες που περιέχει μια μικρή μπαταρία (όπως αυτές που έχουν τα ρολόγια μας ή οι φωτογραφικές μας μηχανές) είναι ικανές να ρυπάνουν 1 κυβικό μέτρο χώμα ή 400 κυβικά μέτρα νερό!!!

Πάνω από 10 δισεκατομμύρια μπαταρίες παράγονται κάθε χρόνο στη γη. Στην Ελλάδα  κυκλοφορούν κάθε χρόνο:

- 1.000.000 μπαταρίες αυτοκινήτων. (Οι περισσότερες είναι μολύβδου.)

- 100.000.000 μπαταρίες «οικιακής χρήσης» διαφόρων μεγεθών και τύπων,

- 5.000.000 μπαταρίες σε σχήμα κουμπιού (κομβιόσχημες).

- Χιλιάδες συσσωρευτές βιομηχανικού τύπου (βιομηχανίες, ΟΤΕ, στρατός) που είναι συνήθως μολύβδου ή καδμίου/νικελίου.

Στις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι, στο μέλλον, οι μπαταρίες να συλλέγονται  μέσω αυστηρών νομοθετικών ρυθμίσεων. Ως τότε όμως;

Τι μπορούμε να κάνουμε;
Από όλα τα επικίνδυνα οικιακά απορρίμματα το μόνο που αυτή τη στιγμή μπορούμε να στείλουμε για ανακύκλωση είναι οι μπαταρίες. Υπάρχουν τρόποι, αν θέλουμε, να μειώσουμε το πρόβλημα:
1.   Αποφεύγουμε τη χρήση μπαταριών όσο είναι δυνατό. (π.χ. στο σπίτι ακούμε μουσική βάζοντας τη συσκευή στην πρίζα και όχι με μπαταρίες)
2.   Δεν αφήνουμε μπαταρίες μέσα σε συσκευές που δεν χρησιμοποιούμε συχνά
3.   Προτιμάμε ηλιακές μπαταρίες όπου αυτές είναι διαθέσιμες. Φορτίζουν με το φως του ήλιου και δεν τις πετάμε?
4.   Προτιμάμε τις επαναφορτιζόμενες. (Κοστίζουν περισσότερο στην αρχή αλλά συμφέρουν γιατί επαναφορτίζονται πολλές φορές με μηδαμινή κατανάλωση ρεύματος. Επιπλέον: δεν αναγκαζόμαστε να πετάμε συχνά μπαταρίες)
5.   Ανακυκλώνουμε αυτές τις μπαταρίες που είμαστε σίγουροι ότι δεν «αντέχουν» άλλο.  (Προσοχή: δεν τοποθετούμε μεταχειρισμένες μπαταρίες μαζί με καινούριες στην ίδια συσκευή! Είναι επικίνδυνο και βλάπτει και τις μπαταρίες)
Φέρτε τις «τελειωμένες» μπαταρίες στον κάδο ανακύκλωσης του Σχολείου!
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί του Περιβαλλοντικού Προγράμματος:
Βασιλάκης Κυριάκος ΠΕ17/ΠΕ19
Χατζηνικόλας Μιχαήλ ΠΕ 04.04
Τζιρτζιπή Κυριακή ΠΕ 04.02

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 30 Νοέμβριος 2012 11:16
 
« ΈναρξηΠροηγούμενο12ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 1 από 2

USER MENU