Παραδοσιακό σπίτι
Γενικά Δράσεις Εκδηλώσεις

Αρχιτεκτονική και φυσικό τοπίο στον τόπο μου

Οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας συμμετείχαν στην συγκεκριμένη δράση που σκοπό είχε να αναδείξει την αξία της πολιτιστικής κληρονομίας και παράδοσης του τόπου τους μέσω της ενασχόλησης τους με την ιδιαίτερη μαθησιακή διαδικασία της τέχνης. Η συγκεκριμένη δράση διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε με την συμμετοχή όλων των τάξεων του σχολείου στο μάθημα των καλλιτεχνικών μοιρασμένη σε τρεις θεματικές ενότητες. Με βάση τα στοιχεία που κατέγραψαν οι μαθητές/-τριες ,κυρίως φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία από πηγές π.χ. πρόσφατο άρθρο σε τοπική εφημερίδα για τα Νεοκλασσικά κτίρια στον τόπο τους, κατάφεραν να δημιουργήσουν ατομικά και ομαδικά εικαστικά έργα που αναφέρονται στην Αρχιτεκτονική τα Νεοκλασσικά και Παραδοσιακά κτίρια , Διακόσμηση και Τοπίο. Με βάση το χρονοδιάγραμμα η δράση υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις και μοιράστηκε σε τρεις θεματικές ενότητες. Στην πρώτη φάση οι μαθητές/-τριες φωτογράφησαν τα κτίρια ,κυρίως προσόψεις, πόρτες, παράθυρα, εσωτερικούς χώρους, διακοσμητικά αντικείμενα αλλά και το φυσικό τοπίο στον τόπο που ζουν. Αναζήτησαν ιστορικά στοιχεία, αρχεία και άρθρα. Στην δεύτερη φάση, οι μαθητές μαζί την εικαστικό εκπαιδευτικό, χρησιμοποίησαν τις διδακτικές ενότητες από το μάθημα των καλλιτεχνικών που βοήθησαν για τη δημιουργία των εικαστικών έργων. Η διδασκαλία αναφέρεται στο σχέδιο, την προοπτική, την διακόσμηση και το στιλ, την δική μου πραγματικότητα-σχέδιο από την φύση και τον εσωτερικό χώρο. Οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν ατομικά και ομαδικά επιλέγοντας το θέμα τους κυρίως από το φωτογραφικό υλικό που παρουσιάστηκε στις τάξεις. Η εργασία μοιράστηκε σε τρεις θεματικές ενότητες ξεκίνησε με τα Νεοκλασικά κτίρια, ύστερα τα παραδοσιακά και τέλος το φυσικό τοπίο. Αξιοποίησαν τους πόρους και τις πηγές, την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου, τα μέσα και τα υλικά όπως και τα ερευνητικά εργαλεία για την επίτευξη του στόχου τους και την δημιουργία των έργων τους. Η παιδαγωγική και διδακτική μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η ομαδοσυνεργατική και η οπτική μάθηση, η συζήτηση και ο αναστοχασμός σε όλη την διάρκεια της εργασίας των μαθητών/-τριών. Παρουσίαση των έργων στην τάξη, συζήτηση και αξιολόγηση, με σκοπό το τελικό προϊόν που είναι το κολάζ και η έκθεση των έργων στον τοίχο του σχολείου. Ευχαριστούμε τους μαθητές/-τριες για την συμμετοχή τους. Στο βίντεο που ακολουθεί φαίνονται κάποια από τα έργα των μαθητών/-τριών: